ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

www.divatplaza.hu

Üdvözöljük a Vidra-Habony Krisztina egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.divatplaza.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken  Adatkezelési tájékoztató .PDF  keresztül.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárló a Honlap használatával, megrendelésének leadásával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A SZOLGÁLTATÓ

Cégnév: Vidra-Habony Krisztina egyéni vállalkozó
Székhely, levelezési cím: 1154 Budapest, Damjanich János utca 92.
Telefon: 06-30-5143410
E-mail: info-divatplaza
Adószám: 60729088-2-42
Nyilvántartási szám: 22311950
Nyilvántartásba vételi hatóság: Abony Városi Önkormányzati Okmányiroda
Számlavezető pénzintézet: Raiffeisen Bank.
Bankszámlaszám: 12010453-01435672-00100005
Tárhelyszolgáltató: Webenlét Informatikai Szolgáltató Kft.
1131 Budapest, Hajdú köz,
info@webenlet.hu

2. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

2.1. Regisztráció

A Honlap tartalmának jelentős része elérhető bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül, azonban a vásárlás regisztrációhoz (majd belépéshez) kötött.

Ha a Vásárló regisztrálni kíván a Honlapon, akkor a Honlap jobb felső sarkában megtalálható „Belépek” menün belül vagy a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület („Új vásárló? Kérjük adja meg a számlázási információkat”) értelemszerű kitöltésével tud.

A regisztrációs felületen a következő adatokat kötelező megadnia a Szolgáltató részére:

A „Vásárló adatai” menüpont alatt

Név,
Cím (ország, város, irányítószám, utca név, házszám)
Jelszó

A „Telefon és Fax” menüpont alatt

Telefonszám

A „Felhasználónév és jelszó” menüpont alatt

Email cím,
Jelszó
Jelszó megerősítése

A további menüpontok kitöltése nem kötelező, nem feltétele a regisztrációnak.

Ha a Vásárló a megadott adatokkal kapcsolatban mindent rendben talált, akkor a „Küldés” gombra kattintva tudja regisztrációját véglegesíteni.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben nem tájékoztatja a Vásárlót.

2.1.1. Regisztráció törlése

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info-divatplaza e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

2.2. Megrendelés

A Honlapon eladásra meghirdetett termékekre a Vásárló megrendelést adhat le a Honlapon keresztül a bejelentkezést követően.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Megveszem” feliratra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, ezáltal a „Kosár” elnevezésű képernyő felület jelenik meg, amely felületen tudja megadni termék mennyiségét, a darabszám pontos beírásával.

Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a fent említett módon.

Amennyiben a Vásárló nem kíván tovább válogatni a termékek között, a “Megrendelem” gombra kattintással folytathatja a megrendelés folyamatát vagy tovább nézelődhet a Honlapon, a „Válogatok még” gombra kattintva.

A „Megrendelés” gombra kattintással megjelenő felületen Vásárló választhat, hogy

amennyiben regisztrált Vásárlója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „Visszatérő vásárló: Kérem lépjen be” mezőbe belépési adatait megadva vagy
Új vásárlóként regisztrál a Honlapra adatainak megadásával és az „Küldés” gombra kattintva.

A Vásárló, ha belépett a Honlapra, akkor „Szállítás” menüpontba érkezik, ahol a regisztráció során megadott címtől eltérő szállítási címet is megadhat, illetve ezen a felületen tud választani a rendelkezésre álló szállítási módok közül. Ha a Vásárló kiválasztotta a kívánt szállítási módot, a „Tovább” gombra kattintva a „Számlázás” felületre érkezik. Itt a Vásárló módosíthat a számlázási adatain és átnézheti megrendelését és megjegyzést fűzhet hozzá. Ha minden adat helyes és a termékek is rendben vannak, akkor Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, majd a „Tovább” feliratra kattintva a Vásárló a „Megrendelés” felületre érkezik, ahol az ezt megelőző menüpontokban megadott információkat illetve a kosárba helyezett termékeket megtekintheti, és még bármikor módosítani tud rajta.

Az oldal alján található „Rendelés megerősítése” gombra kattintást követően, Vásárló véglegesítheti a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről egy a Vásárló e-mail címére küldött visszaigazoló emailben értesíti a Vásárlót, mely e-mail tartalmazza a megrendelés pontos részleteit. A rendelés feladása tehát a „Rendelés megerősítése” gombra kattintással történik, ami Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.

2.3. Termék ára, tulajdonsága

A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlapon felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától minden további következmény nélkül.

Szolgáltató a megrendelt terméket mindig a megrendeléskor érvényes áron szolgáltatja a Vásárló részére. Amennyiben egy termék ára a megrendelést követően módosul, a Vásárló elfogadja, hogy köteles a megrendeléskor érvényes áron megvásárolni a terméket.

2.3.1. Színek eltérése

A termékképek csak illusztrációk, azok a valósától eltérhetnek. A Honlapon található képek valósághű színeket csak kalibrált képernyő (monitor) használata esetén biztosítanak. Jelentős eltérés vagy félreértés esetén a termékeket a Vásárló saját postaköltségén küldheti vissza (elállási jogának gyakorlása mellett) a Szolgáltató részére. A vételárat Szolgáltató ez esetben visszatéríti a Vásárló részére. Javasoljuk mindennemű küldemény ajánlottan történő feladását, mely a termék esetleges elkeveredése esetén postai reklamáció alapját képezheti. A normál levélként feladott küldeményekkel kapcsolatos anyagi károkért Szolgáltatónak nem áll módjában felelősséget vállalni.

2.4. Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

2.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja 48 órán belül a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

2.6. Fizetés

Készpénzben az áru székhelyen történő átvételekor előzetes egyeztetés útján. Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a 1154 Budapest Damjanich János u. 92. szám alatt fizeti meg a termék vételárát készpénzben a Szolgáltató vagy megbízottja részére. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.

Fizetés utánvétellel készpénzben: Amennyiben a Honlapon megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben.

Előreutalás: Ez esetben a Vásárló a megrendelt termékek árát és a szállítás költségét azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett Raiffeisen Banknál vezetett bankszámlára banki átutalás útján. Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a megrendelés számot (4 jegyű szám) minden esetben szükséges feltünteti. Előre utalás esetén a Vásárló a megrendelt termékek átvételére csak az átutalt összeg Szolgáltató számláján történő jóváírását követően jogosult. Szolgáltató a megrendelt csomagot kizárólag a vételár számláján történő jóváírását követően adja át a futárszolgálatnak. Minden esetben várja meg, hogy a Szolgáltató a megrendelést 48 órán belül visszaigazolja, addig ne indítsa el az utalást. Ha nem kapja meg a visszaigazoló emailt, akkor mindenképp ellenőrizze, hogy esetleg a visszaigazoló levél nem került e a SPAM/Levélszemét mappába.

Az átutalás teljesítésére 5 munkanap áll a Vásárló rendelkezésére. 5 munkanap után sem teljesített befizetés esetén, a megrendeléseket a Szolgáltató automatikusan töröli.

Postai rózsaszín csekk (Postautalvány):

A postán beszerzett rózsaszín csekk kitöltésével és befizetésével is lehetősége van a Vásárlónak a vásárlása összértékét kiegyenlíteni.

Postai rózsaszín csekkes fizetés esetén a pénzösszeg megérkezésének ideje 2-3 munkanap.

Postai rózsaszín csekkes fizetéshez szükséges adatok:
Vidra – Habony Krisztina
1154 Budapest
Damjanich János u. 92.

Közlemény rovatban: Megrendelés számát feltüntetni, ez egy 4 jegyű szám.

A postai befizetés teljesítésére 5 munkanap áll a Vásárló rendelkezésére. 5 munkanap után sem teljesített befizetés esetén, a megrendeléseket a Szolgáltató automatikusan töröli.

2.7. Számla

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy a termék személyes átvételekor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

2.8. Szállítás

A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. futárszolgálattal történik.

Kérjük a szállítási címet pontosan adja meg, segítve ezzel a futárok munkáját. A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben a Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

Amennyiben a Vásárló a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a Vásárló által a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, akkor a futárszolgálat az első (sikertelen) kézbesítést követően még 2-szer megkísérli a csomag újbóli kiszállítását. Ezért fontos, hogy a regisztráció során a Vásárló olyan telefonszámot illetve email címet adjon meg, amelyen a futárszolgálat e-mailben vagy SMS-ben értesíti a Vásárlót a csomag érkezésének várható idejéről.

A futárszolgálatok összesen három kézbesítést kísérelnek meg, azonban, ha a 3. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja a Szolgáltató részére, aki jogosult a megrendelést törölni, illetve a terméket tovább értékesíteni vagy újabb szállítási díj felszámítása mellett a Vásárló kérésére újra kézbesíteni.

A terméknek a futártól vagy személyes átvétel esetén az eladótól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával/ számla átvételével a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, az átvételt követően a futár távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Ha a Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében kérnie kell jegyzőkönyv felvételét és nem köteles a terméket átvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Ha a Vásárló a kiszállítás során a termék átvételét megtagadja, és azt nem veszi át a futártól, az azt jelenti, hogy a Vásárló a 3. pontban meghatározott elállási jogát gyakorolja. Ilyen esetben a Vásárlót terheli a termék Szolgáltatóhoz történő visszajuttatásának költsége. Az átvétel visszautasítása esetén Vásárló köteles a visszajuttatás költségét a Szolgáltató részére megtéríteni.

2.8.1. Szállítási költségek

Futárszolgálat (utánvétes csomag-szállítás) 1350 Ft

A GLS futárszolgálat által vállalt szállítás idő 1-2 munkanap a csomagfeladástól számítva!

Vásárló a megrendelésének kézbesítését utánvéttel is kérheti, ennek a szolgáltatásnak a díja 1350 Ft. Ebben az esetben a Vásárló készpénzzel fizeti meg a végösszeget a futárnak a termék átvételekor.

Futárszolgálat, előre utalással vagy online fizetve 850 Ft

GLS csomagpontra szállítva, előre utalással vagy online fizetve 660 Ft:

 

A GLS futárszolgálat által vállat szállítás idő 1-2 munkanap a csomagfeladástól számítva!

Ez a lehetőség azok számára kedvező, akik a szállítási költségen takarékoskodni szeretnének. Ebben az esetben a vételárat és a szállítási költséget együtt előre utalással, vagy előre fizetéssel (postai rózsaszín csekk) kell megfizetnie a Vásárlónak a Szolgáltató részére. A vásárlás összértékének kiegyenlítésére a Vásárlónak 5 munkanapon áll rendelkezésére. Ha 5 munkanapon belül nem történik meg a vételár kiegyenlítése, a Szolgáltató automatikusan töröli a Vásárló megrendelését.

Futárszolgálat, bankkártyás fizetéssel (online fizetve) 850 Ft:

A GLS futárszolgálat által vállalt szállítás idő 1-2 munkanap a csomagfeladástól számítva!

Ebben az esetben a vételárat és a szállítási költséget együtt online fizetéssel kell rendezned. Ebben az esetben a vásárló Online egyenlíti ki a számlát, és a csomagot csak át kell venni a futártól.

Ingyenes szállítás:

20.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén és kizárólag belföldi kiszállítások esetében (azaz Magyarország területére vonatkozó kiszállításokat tekintve) a szállítási költséget a Szolgáltató átvállalja!

Külföldi szállítás:

A termékeinket bármely országba eljuttatjuk. Szállítási díj függ a termékek súlyától, és a szállítási cím helyétől. Szállítási díjról érdeklődjön elérhetőségeinken. Külföldi rendelésre nem tudunk ingyen szállítást vállalni 20.000 Ft összeghatár felett.
Fizetés kizárólag előre fizetéssel történik!

2.8.2. Szállítási határidő

A megrendelés futárcég számára történő átadásának határideje 1-4 munkanap a megrendelés beérkezésétől ill. a pénzügyi rendezéstől számítva, és ettől a csomagátadástól kezdve számítódik a futárcég által vállalt kézbesítési határidő, azaz a fentebb írt 1-2 munkanap.

Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.

A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

2.9. Személyes átvétel

Vásárló a megrendelt termékeket ingyenesen, személyesen is átveheti Budapesten a XV. kerületben a Damjanich János u. 92. szám alatt, a Szolgáltató székhelyén, előre egyeztetett időpontban.

3. ELÁLLÁSI JOG

3.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken Elállási nyilatkozat .PDF keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

Ha vásárló hibájából a terméken szennyeződés (alapozó,rúzsfolt, hónalj-deo stb.) egyéb sérülés (szakadás, lyuk, szálhiba) található a szolgáltató a termék vételárának maximum 30%-át téríti meg! Ennek megállapításáról a szolgáltató rendelkezik.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak. Ilyen eset fordul elő például, ha a Fogyasztó egy rövid ujjú fazont hosszú ujjú kivitelben kér, vagy ha egy ruha hosszát rövidíteni, növelni szeretné stb. Ilyen termékek egyedi megrendelésre készülnek, a Fogyasztó igényei, utasítása és külön kérése alapján.

4. SZAVATOSSÁG

4.1. Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

4.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

4.3. Szavatossági igények érvényesítése

Szavatossági igényeit a Vásárló az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

5. JÓTÁLLÁS

Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

6. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

6.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő:

Székhely, levelezési cím: 1154 Budapest, Damjanich János utca 92.
Telefon: 06-30-5143410
E-mail: info-divatplaza

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen a székhelyen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

6.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

7. FELHASZNÁLÁS EGYÉB FELTÉTELEI

7.1. Felelősség

Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

A Honlap használatával Vásárló elfogadja, hogy semmilyen szándékos módon nem károsítja a Honlap szerkezetét, nem törekszik annak jogszerűtlen módosítására. Tudomásul veszi, hogy a tévedésből eredő nyomdahibákért, technikai hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Szolgáltató jogosult a Honlap előzetes figyelmeztetés nélküli megszüntetésére vagy átalakítására. Szolgáltató törekszik a szolgáltatás akadálymentes biztosítására, de nem szavatolja, hogy a Honlap mindig hibák nélkül jelenik meg.

Szolgáltató és Vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Vásárló törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Vásárló regisztrációját.

7.2. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított használója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.divatplaza.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

8. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben. A módosítás hatályba lépését megelőzően leadott rendeléseket a módosítás nem érinti.

9. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2014 Október 07.
Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el:

Divatplaza Általános Szerződési Feltételek

 

A weboldal használatával Ön elfogadja a sütik alkalmazását. Információk

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás